k47.cz
mastodon twitter RSS
bandcamp explorer

Half life 2: Episode 2

13. 11. 2007 (aktualizováno 20. 11.) (před 15 lety) — k47 (CC by-nc-sa)

(velice stručná recenze + fotogalerický průlet hrou)

Hraju všechno, pokud je to Half life. No skoro; ještě snesu Simutrans (už dva a půl roku!) a návykovou rychlovku Geometry wars. Ale jinak jsem svůj současný počítačově herní svět uzavřel v bublině Half life. Popravdě, nehrál jsem první díl, ale jeho druhé pokračování + episode 1 mě naprosto nadchly a zamiloval jsem si postavu mlčenlivého vědce Gordona Freemana.


A teď je čas na druhou epizodu, která vyšla po 16 měsících vývoje ve studiu velkého tlustého Gabea Newella. No, nemá cenu plkat a kroužit kolem, jde se na věc.

Episode two *je zatraceně krátká hra, ale taky zatraceně dobrá hra, která nikdy nenudí (ono je to taky vzhledem k době hry fakticky nemožné). Dá se dohrát v horizontu 4 až 6 hodin; záleží jenom na tom, jak moc se člověk kochá. Napoprvé mi EP2 zabrala dost času, napodruhé jen 4 a půl hodiny (to se ví, že si to, za ty prachy, párkrát dohraji). Avšak hrací doba je plně našlapaná a zcela bez hluchých míst. Dočkáme se jízdy v autě (ono je to spíš několik svařených trubek na které někdo plácnul blok motoru), několika překvapení, bloudění v norách Antlionů, (decentního) rozmotávání příběhu, veliké závěrečné bitvy, několika pamětihodných soubojů, spolupráce s Alyx, spolupráce s jedním Vortigauntem, který je jednak zabiják jak řemen a druhak trousí docela veselé poznámky, *Hunterů – nových protivníků, které si prostě musíte oblíbit (jsou odolní, rychlí a nebezpeční, ale boj s nimi je vždy zajímavý), trochu humoru (prý že zabíjel Huntery holýma rukama!), odpalu balistické střely, smrti jedné z hlavních postav a tak dále a tak dále. Víc už nechci říkat, abych neproszradil moc (i když jsem už řekl víc než by se slušelo).

Co se grafiky týče, je na tom EP2 lépe než EP1. Porovnat s jinými současnými hrami nemůžu, protože jsem nic jiného v poslední době nehrál (to mě přivádí k otázce, co jsem naposledy vlastně hrál, hmmm). Podle mě grafika EP2 vypadá pěkně, oproti EP1 přibyly nějaké nové efekty, ale hlavně se odehrává v (relativně) otevřené krajině, v přírodě a v lesích. Paráda. (pozn: když budete nastavovat grafiku, obětujte všechno kvůli HDR, stojí to za to).

fotogalerický průlet hrou

Během oněch dvou průletů hrou jsem nafotil přes 500 screenshotů. Některé z nich jsou dole.

Pozn: Fotky pokrývají celou hru, takže, kdo si nechce zkazit požitek ze hry, neměl by se na ně vůbec dívat.

Citadela je v troskách a zůstaol po ní jen efektěně modře zářící něco.
Další momentka zničeného City 17.
Brzo po vhodu do dolů.
Druhé nadechnutí čerstvého vzduchu. Dýchejte zhluboka, zanedlouho se ponoříme do smrdutých hlubin.
Navázání spojení se základnou White Forrest.
Šachta vítězství.
První setkání s Hunterem
První okamžiky hry.
Tohle už tu bylo, ale ted to navíc vybuchuje
Scenerie zničeného City 17
Stará dieslová lokomotiva, rozpadlé budovy, mrtví Antlioni. Krása!
Freeman se plazí tunely Antlionů.
Larvy Antlionů jsou sice pěkně hnusné, ale po rozšlápnutí z nich vypadne něco jako malá lékárnička.
Podzemní jeskyně, které Gordon navštíví krátce po začátku hry.
Topíme se – normálka.
Poznámka Gordona Freemana: Antlioni neumějí plavat.
To samé, ale z jiného úhlu pohledu.
Antlioní tunel, ten brouk na konci antlioní dělník, který po vás plive kyselinu. Pěkně otravná havěť.
Obrana před neutuchajícím přívalem brouků. Pozn: čím víc světel, tím víc brouků.
Naštěstí, že máte k ruce dvě automatické střílny a dva podivné týpky.
Pohled k nebi z hlubiny pekelné zahřeje na duši.
Trojice Vortigauntů, která přišla na pomoc. I když na to nevypadají, jsou to prvotřídní zabijáci.
Takhle vypadá boj pěkně z povzdálí.
Vortigaunti dokáží ledacos: léčit zranění a nahazovat motory bez dotyku ruky.
Vortal coil, vítejte!
Zase scéna z obrany před brouky. Jakmile začne hrát hudba, spustí se ta pravá akce.
G-man a Alyx. Asi se situace moc neobjasní, když prozradím, že Alyx je v bezvědomí a G-man odložil svůj kufřík.
Alyx je už zdravá, ale pořád trochu ztuhlá.
G-man je jako obvykle záhadný jako hrad v Karpatech.
Azbuka všude kam se podíváš.
Tam dole jeden Vortigaunt stojí mnohonásobné přesile.
Vorti umějí mimo jiné omchromit chrobáky, kteří se plácají nohama nahoru a jsou velice snadný cíl pro palbu z brokovnice.
Zase jsem někam spadnul, lezu nahoru a naproti mi padají jiné (většinou hořící) předměty.
Kuk! Tohle už mi nedělej Vorte, nebo tě střelím přímo mezi oči. Ty máš jenom jedno oko?! No, prostě tě odprásknu.
Výtah jede, ale brouci se pořád snaží.
Průmyslová architektura a HDR, krásná kombinace.
Guardian je další z tvorů v Half life, kteří nemají rádi Gordona Freemana.
To je on, ten mi kryl záda a dělal si ze mě srandu!
Přímo v srdci broučího hnízda.
Už jde.
Další věc, která ze srdce touží sníst Godrona Freemana.
Síly Combine se přesouvají.
Výtah (samozřejmě nefunkční).
Combine se stěhují a jdou po nás.
A že jich je…
Alyx, vort a portálový hurikán.
A furt a furt.
Na druhé straně mostu je pojízdné auto, ale nebude vůbec lehké se k němu dostat.
Hoří, má panenko!
Krásná kooperace. Freeman se probíjí a Alyx ho kryje shora.
Ten modrý parsek je zaměřovač pušky, kterou nás kryje Alyx
Další momentka. Tady mě fascinovala hlavně ty člěnité stavby z plechu.
Zombie v plamenech.
Zombie v chemickém odpadu.
Zombie pod palbou.
Temné zákoutí se zombíkem.
Zase ten zatracený modrý hurikán.
Auto. Nějak nevím, co víc k tomu říct. Snad jenom, že ten Vort vypadá pěkně slizce.
Pohled skrz mříže.
Upálení zombíci.
Ach ty stíny
Most se hroutí! Nevadí!
Alyx by se nějak chtěla zavděčit Vortovi. No uvidíme…
V autě je to vážně zábava.
Zastavil jsem jenom abych se mohl kochat výhledem.
Není čas, jedeme dál.
První přestřelka se skupinkou Hunterů.
Jeden Hunter je mrtvý, ale ještě se jich pár zastaví.
Hunter je ideální domácí zvířátko. Rychle běhá, má dva bodce, nakopává a má smrtící kanony.
Spinká!
Už netrpělivě čeká za rohem.
Týmová práce.
Alyx se pokouší spojit s rebely, ale máme slabý signál.
Teď je tam Alyx…
…a teď Hunter.
Křičel jsem na něj: „nemůžeš projít“, ale očividně mu to žíly netrhalo.
Teď! Už sice nevím co přesně, ale když to říká…
Pohled skrz okno osamělé budovy.
Místo havárie.
Gordonovi se rozmlžilo vidění, což znamená, že je poblíž Advisor.
Combine Advisor, který vypadá jako docela solidní housenka.
Miluju Huntery a souboje s nimi na opuštěných samotách.
Alyx in da house. Ehm!
Holka jedeme, tady špatně hrajou.
Prostě ji zabijeme, mrchu zakuklenou.
Ono se t obrání.
Grafické efekty! Krása! I když nemám ponětí, co to vlastně je.
Alyx je kapku bezmocná, ale Gordon si může nechat zajít chuť, protože on je na tom úplně stejně.
Ještě, kdyby to auto mělo rádio…
Musíme pryč, na cestu k moři nebo do hor a musíme hned tohle je vězení…
Já jsem utrousil jenom několik nejapných poznámek a on začal trousit miny.
Už to hoří, je to v klidu.
Záverečná exploze a jdeme dál.
Mazej dolu z mýho auta!
Freeman se žene ve svém bouráku a to co nezastřelí, to přejede.
Miluju tyhle průmyslové komplexy.
Další věc, která mě nemá ráda. Tahle na mě střílí z palubního kulemetu a vrhá po mě Velké Výbušné Věci ™.
Otáčí se a připravuje se k dalšímu náletu. Ale tenhle bude jeho poslední.
„Alyx jedeme pryč! Vidělas ty ceny?“
„Jít tudy je sebevražda, ale myslím, že Gordom by si to lajsnul.“ Kolikrát jsem to jenom slyšel…
Tímhle vrakovištěm jsem musel prokličkovat zatímco po mě střílely tři obří smrtící kanony a nohy mi okusovaly zombie. Prostě normálka…
Pak barman řekl: „A jak to bude s placením?“ a Alyx hned vytáhla bouchačku.
Při hledání skrytých zásob rebelů si člověk užije i nějakou tu srandu.
Hunter in da house.
Brácha říkal: „Jdi do sklepa, tam se nemůžou dostat.“ A hopla, hned tam byli tři.
Klikaté cesty plné překvapení.
Pořád toho tady létá docela dost, ale naštěstí toho taky dost samovolně padá.
Ženeme se krajinou ve stínu horských velikánů. Jenom ty stromy vypadají kapánek divně.
Situace je neveselá: padli jsme do léčky a ted jsme obléhání v jednom opuštěném stavení. Ale s touhle holku to snad ani špatně skončit nemůže.
Alyx se vskutku činila.
Všude kolem baráku jsou zástupy vojáků Combine a několik Hunterů. Pravá sranda začne v okamžiku, kdy ty bestie vlezou dovnitř.
Ty bestie, padej z mýho hradu!
Boje se už přenesly dovnitř.
Jsou tady! Hunteři jsou takoví menší Strideři, jsou dost silní, ale natozdíl od svých větších kolegů vlezou téměř všude.
Masakr na chodbě před ložnicemi.
Je mrtvej, ale pořád jich několik čeká na zápraží.
Sniperkuš je velice hezká zbran, ale má hroznou balistiku.
Ne, opravdu nehrajeme hru na babu s odjištěným granátem.
Tady se stal ten památný souboj a obrana při obléhání.
Pevně se drž děvče, teď to bude trochu bolet.
Tady leté dropship, ale myslím, že za chvíli stejně spadne. Marná sláva.
Tady nám ožil jeden Strider, kochejte se. Stejná scéna je na dalších asi sto fotkách.
Dog mu dává kapky.
Dog mu dává sodu.
Dog mu dává živočišné uhlí.
Krev? Já myslel, že je to něco jako robot?!
Tady už je po něm.
Dog odklízí trosky dropshipu.
sem vložte vtipný komentář
sem vložte další vtipný komentář
Výjezd z tunelu a Gordona za volantem zase oslepilo HDR.
Hele brána. Alyx, vsadím svoje slovutné páčidlo, že je zase zablokovaná
Strider se snaží, ale marně.
Hmm, ten kanon vypadá jako… však vy dobře víte, jako co vypadá!
Myslím, že se snaží doga zašlápnout
Děti, nepletťe se těm obrovským monstrům pod nohama.
Krvavá sprška, ách!
Tohle už tu bylo.
Blížíme se v White Forrest. Už jenom jedna zákruta a budeme tam.
Štastné hledání po letech (vlastně minutách nebo tak nějak).
Alyx a jeho robopes. Vždycky si kladu otázku, kolik muselo stát úsilí vytvořit jeho docela inteligentní umělou inteligenci.
Raketový motor byl vymodelován s obdivuhodným detailem.
Dostali se do základy před druhé silo, ale nepočítali s jednou maličkostí: s Freemanem.
Hunteři se (zase) dostali dovnitř a (zase) pěkně řádí.
Překvapení.
Touhle dírou se k nám dostali. Pointa dne je jim v tom zabránit.
Combine Advisor nám tu nesmí chybět.
Tenhle strider nekouše, je naštěstí vycpaný.
Je to velice jednoduché, stačí vzít gravity gunem nálož a hodíte ji na Stridera. Pak stačí vzít libovolnou zbran a nálož rozstřelit. Tak mě napadá, proč jsme sakra do té nálože nenainstalovali nějakou rozbušku.
Další fotka cvičného stridera.
To je ta slavná nálož také známá jako Magnussonův device (pojmenované podle jednoho idiota, ketrý spí s balistickou střelou pod polštářem)
Dávej bacha na moje fáro!
Stmívá se a bitva přituhuje.
Tady je plán: My se budeme dívat z povzdálí, zatímco Freeman všechno vykydlí.
Hunteři se nejlépe pacifikují tím, že se naberou na kapotu auta (nejlépe s turbem).
chlape, ty buseš můj!
Momentálně si nejsem zcela jist, co se právě děje, ale myslí, že to má něco společného s tím obřím striderem přímo nade mnou a smrtícími bodáky, kterými se mě pokouší rozřezat na kousíčky.
Budova narvaná zásobami v troskách.
Nezapomente si zapnout bezpečnostní pásy, přichází náraz.
Strideři nemohou dostat Freemana a tak sei vybíjejí zlost na bezbranných dřevěných budovách…
… které se ovšem tak krásně destruují. Takže mu to v podstatě schvaluji.
Už už to vypadalo, že je všechno vyřízeno, ale najednou šlo všechno do háje.
Neustále se divím, že tahle kára pořád ještě jezdí.
Blížíme se do finále. Jak jinak než výtahem.
Velké červené tlačítko… Ach… Smím?
Už? Ještě ne. Už? Ještě ne. Už? Už!
Záverečná křeč citadely part 1.
Záverečná křeč citadely part 2.
Všimejte si krásných efektů a destrukce všeho v dohledu.
Zmiz červe!
Zase ta samá situace, ale v jiný okamžik.
Ani nevím, proč jsem tohle pořád fotil.
Vrtulník odborně nazývaný mixér nás pravděpodobně dopraví přímo do Epizody 3.
Nedívejte se, tohle je úplný konec hry.
Překvapení!
píše k47, ascii@k47.cz