Další várka článků převážně o Scale

Tak dneska to bude jeden stručný seznam hejtu na C# a čtyři články o Scale. Z nichž dva jdou dál za typický formát jednoduchého hacku nebo postřehu, co je ve Scale možné a dalo ny se říct, že jsou skoro-až-zásadní. Jeden popisuje způsob, jak dosáhnout tranzitivity implicitních konverzí. Druhý srovnává for expression ze Scaly s LINQ (Language Integrated Query) z C#. Porovnávat tyhle dvě technologie se může na první pohled jevit jako jasný přešlap a spolehlivý způsob, jak si vyseknout ostudu. Na jedné straně trochu vylepšená smyčka a na druhé mocný LINQ. Zdání klame a obě zmíněné technologie jsou si velice podobné.
Tady to je všechno pěkně pohromadě, kdyby se někdo ptal:
- Scala – metody ála Smalltalk
- Scala – tranzitivita implicitních konverzí
- Scala for expression vs. C# LINQ
- Scala – typově bezpečné eventy
- C# hejt
Dneska mi načasování vyšlo téměř perfektně, protože před nějakou dobou byla
vydána RC1 verze Scaly
2.9. Hlavní novinkou
v 2.9 jsou zbrusu nové paralelní kolekce na kterých se hromadné operace jako
např. map
nebo filter
provádějí paralelně.
A jinak?
V poslední době vytvářím programovací jazyk provizorně označovaný Atrox.PHP.
Po vzoru CoffeeScriptu a Kaffeine, které se překládají do
JavaScriptu, se Atrox bude překládat do PHP. Je silně inspirovaný Scalou, takže
má zatraceně stručnou syntaxi a je (resp. bude) velice expresivní. Bude
obsahovat traity, mixin composition, pattern matching a mnoho dalších
syntaktických cukrlátek, které by měly programátorovi co nejvíce ulehčit život.
Například dolary před jmény proměnných nebudou povinné, operátory ->
, ::
a \
budou nahrazeny tečkou, středníky nebudou povinné, spousta věcí se stane
implicitními atd. atd. atd.
Více informací bude na-sto-procent následovat.
PS1: Psát kód v jazyku, který zatím neexistuje, je docela zvláštní.
PS2: A taky jsem zase začal psát ve Vimu. Jde to se mnou z kopce. Už místo
Ctrl-S
používám :w
.
PS3: Jedno proroctví na závěr úplně zdarma speciálně pro programátorské publikum: zapamatujte si slovo monáda v budoucnosti o nich ještě uslyšíme. Bude to součást nevyhnutelné reality, stejně jako znovuobjevení funkcionálního programování. A nepůjde o pouhou módní vlnu, ale nezbytnost k přežití v silně paralelním světě.
PS4: Zase jsem trochu dělal na Wyhledawaci, konkrétně na automaticky generovanému seznamu seriálů, který momentálně obsahuje 1350 seriálů a 50600 epizod.