k47.cz    — každý den dokud se vám to nezačne líbit
foto Praha výběr povídky kultura | twitter FB


««« »»»

Jazyk

23. 5. 2017 — k47

Ultimátním marketingovým krokem je zmocnit se jazyka samotného.

Neříká se "hledat na internetu", ale "googlit", uber je synonymum pro taxíky na zavolání, youtube je defakto termín pro online video. Skoro to vypadá, že v některých případech nepřemýšlíme o konceptu, ale o jeho konkrétní realizaci nebo poskytovateli. Je to forma kontroly jazykem. Ta však není příliš překvapivá v nové ekonomice, kde vítěz bere vše (což je eufemismus pro monopol) & jedno odvětví patří jedné firmě.

Burroughs brojil proti všem formám kontroly včetně kontroly prostřednictvím jazyka samotného. Proto používal metodu střihu - vzal stránky textu, rozčtvrtil je, čtvrtky zpřeházel a dostal tak nová slova a slovní spojení. Kvůli tomu je Nova Express skoro nečitelná a spíš než cokoli jiného připomíná nekonečná závěje náhodných slov, jen volně svázaných jedním tématem, kterými občas probleskne krystalicky jasná (& často zábavná pasáž).

+1: eponym

píše k47 & hosté, ascii@k47.cz