k47.cz    — každý den dokud se vám to nezačne líbit
foto Praha výběr povídky kultura | twitter FB


Jazyk

23. 5. 2017 — k47
««« »»»

Ultimátním marketingovým krokem je zmocnit se jazyka samotného.

Neříká se "hledat na internetu", ale "googlit", uber je synonymum pro taxíky na zavolání, youtube je defakto termín pro online video. Skoro to vypadá, že v některých případech nepřemýšlíme o konceptu, ale o jeho konkrétní realizaci nebo poskytovateli. Je to forma kontroly jazykem. Ta však není příliš překvapivá v nové ekonomice, kde vítěz bere vše (což je eufemismus pro monopol) & jedno odvětví patří jedné firmě.

Burroughs brojil proti všem formám kontroly včetně kontroly prostřednictvím jazyka samotného. Proto používal metodu střihu - vzal stránky textu, rozčtvrtil je, čtvrtky zpřeházel a dostal tak nová slova a slovní spojení. Kvůli tomu je Nova Express skoro nečitelná a spíš než cokoli jiného připomíná nekonečná závěje náhodných slov, jen volně svázaných jedním tématem, kterými občas probleskne krystalicky jasná (& často zábavná pasáž).

+1: eponym


vstoupit do diskuze    sdílet na facebooku, twitteru, google+

sem odkazují:
Co je tohle za jazyk? 📷

píše k47 & hosté, ascii@k47.cz