Rok elektrokola
Rok 2019 je bez nejmenších pochybností rokem eletrokola. Potkávám člověka na bicyklu vybaveného pomocným elektromotorem na každém rohu a loni tomu tak nebylo nebo si aspoň nevzpomínám, že by brali naše silnice útokem en masse. Teď je všechno jinak, jsou časté a z toho, co jsem vypozoroval, to vypadá, že na ně zasedají lidé, kteří by se jinak na kolo nevydali. Teď po cestách sviští každý stoletý dědek a to je skvělá zpráva. Cokoli, co za řídítka dostane víc lidí, je dobré.1 Když to tu nevypadá jako v Kodani, pak do sedel nezasedlo dost lidí.

Co jsem se díval, tak se nová elektrokola dají sehnat pod 30 tisíc. Váží 25 kilo, takže když vám dojde baterka, tak hodně štěstí, bude to jako se snažit roztlačit kamion vlastním jazykem. Některé top modely váží stejně jako moje železné trubky (±13.5 kg), ale ty vyjdou na solidních 130 tisíc.
Elektrokola prorazí ve velkém. Nejen pro rekreační účely, ale až cena spadne (baterie jsou drahé), stane se z nich nepřekonatelné městské přibližovadlo.
- Dřív jsem sem tam prohodil uštěpačné poznámky o elektrokolech a jejich pasažérech, ale nemyslel jsem to vážně. Možná mám averzi ke každému cyklistovi jako jedinci, ale nechovám ji k cyklistům jako celku a cyklistice jako aktivitě.