přihlásit se
k47.cz
Už deset let na vašich monitorech.

X-Com: Apocalypse

Soubor sebraných triků
autor: kaja47 - CC by-nc-sa - publikováno: - sekce obsah » PC hry #164
štítky: , a
X-Com: Apocalypse

Vyjeďte ke každému poplachu.

Vyplatí se prohledávat budovy organizací, které jsou částečně infiltrovány. Sníží se tak jejich zamoření cizáky a nebude následovat poplach, který ubere několik bodů v hodnocení.)

Nedovolit ovládnutí jakékoli organizace (ani Sýriova kultu) cizáky (jakmile je organizace ovládnuta, tak se automaticky stává nepřátelskou). Když je nějaká organizace hodně infiltrovaná, tak vyšlete do nějaké její budovy agenty a dejte prošetřit cizáckou aktivitu, když tam něco je tak to zabijte a sníží se tak infiltrace, ale když v budově nejsou žádní cizáci, tak to loadněte a zkuste jinou budovu té organizace, v nějaké být musí!

Je důležité mít dobré vztahy s ostatními organizacemi (vyjma Sýriova kultu, ale tam to ani jinak nejde). Jedna znepřátelená organizace a máte průměrně jeden přepad báze týdně (a čím jich je víc, tak tím jsou přepady častější).

Hned po začátku hry prodejte všechny pozemní vozidla a místo nich si kupte několik fénixů s výbavou laser + rakety (později rakety + laser).

Chytejte cizáky živé a poté je zkoumejte. Vyplatí se to hlavně kvůli vývoji ToxiGunu.

Vždycky sestřelte co nejvíc létajících talířů (když sejmete všechny, tak se nestrhnou žádné body v hodnocení za útoky ufo a to znamená víc peněz od vlády). Všechny talíře prozkoumejte (to znamená vyslat na místo havárie nějaké plavidlo naložené vojáky), po návratu z mise z toho kápnou nějaké technologie.

Báze na začátku hry stačí jedna jediná. Další bázi zařizuji obvykle až ve chvíli, kdy musím postavit velké laboratoře a dílny, které se do počáteční báze nevejdou. Hned na začátku doporučuji postavit další obytné bloky (pro nové agenty a vědce), tréninkové bloky a další malé laboratoře (jednu biochemickou a jednu fyzickou).

Výzkum: výzkum se vyplatí; víc vědců víc stojí, ale taky toho víc vynaleznou, a to znamená víc bodů v hodnocení za výzkum a víc peněz od vlády, které ty vědce zpětně zaplatí. V biochemii se zkoumáním fází životního cyklu cizáků (meltiworm, hyperworm, zámotek, genetická struktura cizáků atd.) dají vyzkoumat hlavně biologické zbraně; v kvantové fyzice se uplatní skoro cokoli (cizácké zbraně, granáty, trhaviny, štíty atd.). Jakmile to bude možné, postavte velké verze obou laboratoří (ale to už vám nebude stačit základní báze a tak je potřeba koupit další).

Přepadání kultu Síria se vyplatí, jsou to nepřátelé a svoje stanovisko nezmění¨, takže je přepadem oslabíte a zadarmo získáte zbraně (které ještě nemusí být dostupné na trhu) a hlavně psiklony, což je velice cenný artikl (jeden kousek stojí 4500 a na dobrém přepadu jich můžete získat několik, což vás může obohatit o nezanedbatelných 25000).

Nikdy nedopusťte, aby vám v boji zemřel agent. Vycvičený jedinec vydá za deset nováčků.

Psionici jsou na nic, doporučuji propustit a najmout místo nich normální agenty. Taktéž androidy nedoporučuji, sice mají na začátku skvělé statistiky, ale nezlepšují se a pak zaostávají.

Při boji v budovách neznepřátelených organizací se snažte co nejméně zničit vybavení nebo stěny budov (nepoužívat zápalnou munici a opatrně si hrát s explozivními hračkami), organizace nebudou rády a buď se vám s nimi zhorší vztahy nebo budou požadovat finanční vyrovnání.

Trochu zbohatnout se dá na konci každého týdne obchodováním na trhu. Totiž o půlnoci z neděle na pondělí se mění ceny na trhu a reagují celkem logicky: když zboží chybí, jeho cena stoupá; když je ho naopak přebytek, cena jde dolů. A toho se dá dobře využít. Stačí mít větší hotovost (100.000+) a úplně vykoupit nějakou věc, kterou nebudete chtít později nakupovat a která se nestihne rychle doplnit (takže se jako ideální jeví třeba pozemní vozidla, jsou drahá, na trhu je jich málo a pomalu se doplňují), pak počáte do příštího týdne a cena daného artiklu se zvětší (když jde všechno dobře, tak maximálně o 3%). A pak stačí jen nakoupené zboží prodat a peníze (sice málo, ale přece) jsou vaše.

Vybavení agentů

každý musí mít kompletní brnění (jakmile to bude možné přezbrojte na lehčí brnění od Marsecu (má i tu výhodu, že střední část je vybavena anti-gravitačními jednotkami, které umožní agentovi létat, což ohromě zvětšuje mobilitu a taktické možnosti) a později modré X-COM brnění, které bych zkombinoval s létajícím dílem od Marsecu), svojí hlavní zbraň, granáty a případně něco navíc. Lepší je agenty naložit míň (jen tak akorát), jsou pak mobilnější a dovedou víckrát vystřelit během jednoho kola.

Granáty: Každý by měl mít tak 2 omračující (kvůli chytání živých cizálů) a 2 explozivní granáty. Kouřové jsou zbytečné (jenom přítěž, vyházet), na přepady nepřátel (Sírius, cizáci, UFA) se hodí i zápalné granáty (a zápalná munice).

Hlavní zbraň: Na začátku hry, kdy ještě nejsou dostupné cizácké zbraně, jsem v teamu používal různou kombinaci těchto zbraní:

  • Autokanón: (munice 1–2× průbojná; 2× explozivní; 0–1× zápalná) uživatelé autokanónu nemusí tahat tolik explozivních granátů, stejnou funkci zastane autokanón
  • Samopal Marsec: Dobrý pro boj na blízko, munice stačí cca 3 zásobníky
  • Odstřelovací puška je celkem k ničemu
  • Velký odpalovač raket: Je neohrabaný, ale silný, nositel nepotřebuje granáty, ale zase potřebuje záložní zbraň: pistoli nebo později plastovou pistoli. Vyplatí se tahat co nejvíce raket (4–5 explozivních). Později se dá nahradit malým odpalovačem raket nebo taky cizáckým raketometem, což je úplně jiná kategorie.
  • Malý odpoalovač raket (ideální raketomet): stačí 2 až 3 balíky ekplozivních raket.
  • Cizácké zbraně: disperzní pistole nepoužívám (i když je celkem silná a nepotřebuje munici, je celkem nepřesná a nestřílí až tak rychle). Disperzní kanón je nezdravě silný, nepotřebuje munici (sám se dobíjí), přesnost ujde, ale potřebuje dost ČJ; je to dobrá zbraň. Dobré jsou cizácké raketomety, cizácké granáty a bumeroidy.
  • Toxigun: skvělá věc, silná, skladná a rychlá, ať ji má každý agent a k tomu nejlepší dostupný toxin.

něco navíc: lékárna je nezbytná, trhaviny nejsou většinou třeba (dost váží a použitelné jsou až ty cizácké), agent s osobním štítem je jako v bavlnce a 99% akcí ustane bez jediného škrábance, takže jakmile štíty vyzkoumáte, tak jimi všechny agenty vybavte (štít na cizácích blokuje všechny útoky kromě střelby Toxigunem, nebo omračujícího plynu, což ještě zvyšuje účinnost Toxigunu, kdy cizáka zabijete, ale jeho štít zůstane), teleporter je taky dobrá věc, ale dostanete se k ní až v úplném závěru hry (nebo třeba taky vůbec).

Taktika boje

Osvědčená taktika boje (pouze pro tahový boj): stačí mít rychlopalnou zbraň (samopal Marsec, plazmová pistole, Toxigun), přiběhnout těsně k nepříteli, zvolit nejrychlejší střelbu a rozstřílet cizáka. S Toxigunem je tato taktika smrtící a jeden agent je takto schopen v jednom kole zabít klidně 10 cizáků. Dá se to použít prakticky proti čemukoli jen s výjimkou malých červíků.

Když střílíte explozivními hračkami, tak je lepší mířit kousek vedle cizáka, střela s velkou pravděpodobností vybuchne na zemi a cizáka zraní. Když míříte přímo na cizáka, střela ho často mine, proletí kolem něj a exploduje až u nejbližší stěny.

Po zabití zeleného červa z něj vylezou čtyři velmi nebezpeční malí červíci. Ty se vyplatí zabíjet granátem (nebo čímkoli explozivním), zabijete je všechny najednou a pak nestačí zareagovat (jediný červík je za jediný svůj tah schopen zabít jednoho agenta).

Když máte agenty vybavené létajícím brněním, tak se otvírají nové taktické možnosti. Například, když se vznášíte ve vzduchu, tak můžete používat rychlý pohyb bez toho, aby ubývala výdrž. Nebo je možné do vyšších pater budovy vtrhnout přes okna. Možností je hodně. A ještě když létáte, tak můžete pouštět granáty (což, na rozdíl od hodu, nestojí žádné časové jednotky) na cizáky pod vámi.

Vybavení letadel

Motory: zpočátku stačí ty základní, lepší typy jsou drahé, ale nepřinášejí takové zlepšení

Zbraně: zpočátku laser pak ho vyměnit za malý plazmový kanón (posléze velký) + rakety (dobré jsou ty na 24 střel, nejsou sice tak silné, ale je jich hodně; ostatní sady raket se neosvědčili, obsahují méně raket a mají v boji tendenci docházet; dalekonosné hlavice (1 střela) jsou sice super, ale nepoužívám je.) Do sokola bojovníka se dá namontovat zbraň 2×3 (tam doporučuji namontovat cizácký disperzní kanón)

Ostatní: celkem se hodí zaměřovací jednotky, dají se kombinovat, ale snižuje se přídavná jejich účinnost. V jednom vozidle (ze začátku ve Valkýře) doporučuji mít transportní, biotransportní a nákladní modul (sice se pak do Valkýry nevejdou zaměřovací jednotky, ale bude plně vybavená na přepravu agentů do budov a létajících talířů).


komentáře RSS

9 komentářů a můžete napsat další
Dave
9. srpna 2007 20:12 #390
Dave píše…

Co mám udělat, aby se mi agenti nasoukali do nějakýho plavidla. Zkoušel jsem všechno, ale vůbec to nefunguje. Please help.

kaja47
10. srpna 2007 1:45 #391
kaja47 píše…

to Dave: už je to let, co jsem to hrál naposledy, ale v plavidle (létadle nebo vozidle) jednak musí být volné místo pro pasažéry (ale to je snad celkem běžné) a pak je třeba mít plavidla zaparkované ve stejné bázi jako agenty a teď nevim přesně, ale myslím, že stačí kliknout levákem na tu bází a vyběhne ti tabulka, kde na jedný straně jsou lítadla a na druhý agenti. Pak stačí vybrat agenty a jednoduše je přetáhout do vozidla. Když tak piš na můj mail.

Raptus
15. srpna 2007 20:58 #392
Raptus píše…

Dave: klikneš na agenta a s přidržením myšítka přetáhneš agenta do plavidla

Jay
18. října 2007 16:57 #410
Jay píše…

Hele, když prozkoumáš obrázky v Xcom adresáři, je tam spousta obrazku věcí a staveb, ktere jsem ve hře nikdy něměl, a to jsem jí už párkrát dohrál. třeba velké cizácke koje, a něco jako obouruční toxigun. Hypertrona (vysadí ho mateřská lod) jsem uviděl asi teprve po 2–4 dohráních. dá se nějak specialně zabit aby se dala vyzkoumat ony velke cizacke koje ?

kaja47
21. října 2007 2:30 #411
kaja47 píše…

Nevím, nevím, vážně nemám páru! A to je tam fůra lákavých věcí které jsem nikdy neviděl a tolik jsem je chtěl, třeba teleport nebo několik super-advenced zbraní. Tomu říkám hra, 5 dohrání a pořád jsou tam další možnosti!

kubajz
11. listopadu 2007 13:13 #413
kubajz píše…

tak todle je uplně skvělá hra:) ale mam dotaz jaksi nemůžu vyrábět Annihilátory a nevím proč minule když jsem tu hru hrál jsem jenom díky nim vyhrál a ted bez nich to jaksi moc nejde nevíte někdo proč?

basta
8. března 2012 13:27 #954
basta píše…

Ahoj, nevím jestli ještě někdo navštěvuje tyto stránky, ale zkusím to: Hraju starou hru X-Com: Apocalypse a mám problém: vybudoval jsem si základnu pro vědecké účely (mám tam rozšířené laboratoře) a potřebuju tam přesunout vědce. To ale nejde, píše to hlášku, že jsou poškozeny pěší tunely a jsem ve stavu nepřátelství s organizací Transtellar. Nevíte někdo, co s tím? Vědci nejdou naložit do letadla a jednoduše převozit…Přitom agenti normálně přesouvat jdou… Dík za info:-)

kaja47
9. března 2012 10:14 #961
kaja47 píše…

[954] Pokud se nemýlím tak Transtellar provozuje taxislužbu, takže tam neodjedou taxíkem a když jsou rozbořené tunely, tak tam ani nedojdou pěšky. Sakra. Jedna možnost je počkat než opraví tunely, což může nějakou dobu trvat, druhá možnost pak pokud Transtellar není ovládán mimozemšťany, pak by mu šlo zaplatit, aby přestal být nepřátelský. Nic jiného mě nenapadá.

jardik
23. května 2012 0:15 #974
jardik píše…

Zdravím,mám problém a nevím si rady,snad se někdo najde kdo mě pomůže a vyslyší.Hra X-Com Apocalypse se mě moc páčí a rád sem ji hrál,ale nyní..OUHA problém mám totiš wisty 7 a nevím si rady jak rozchodit tuto hru.Moc vás prosím o pomoc moc mě to mrzí,že již nemůžu hrát X-Com Apocalypse.Neumím to zpouštět pod dos-boxem.Moc prosím jestli by mě to někdo předělal a poslal upravenou hru abych ji mohl hrát i pod Wistama 7.Rád se budu i klidně nějak revanžovat,rád zaplatím když mě někdo půmuže.Předem moc díky za pochopení i radu–jardík

Komentář bude formátován pomocí Texy! syntaxe.
Např: **tučný text**, *kurzíva*, "text odkazu":adresa.
Na ostatní komentáře můžete odkazovat pomocí [čísla komentáře].

Napište komentář!

 

o autorovi:

K. Jmenuji se Karel Čížex, v síti také známý jako kaja47 - tak trochu spisovatel, trochu programátor, trochu webař, milovník divné hudby atd atd.
mail:
jabber: kaja47@jabbim.cz

další projekty

wyhledawacz fel.log stalkr vtipy.k47.cz k47.shop Zkracovač adres stripbot

živě z twitteru

N/A

tadá

poslední články

O čem mluvím, když mluvím o Murakamim
článek | 31. července 2014
Kafe v pět
povídka | 30. června 2014
O bestii
povídka | 30. června 2014
Úvod do zrcadel a labyrintů
článek | 12. května 2014
Slova starého feťáka
článek | 17. dubna 2014
669.350
| 8. dubna 2014
Sny cypherpunků
článek | 17. března 2014
Přinesla si na to dokonce vlastní provaz
článek | 20. února 2014

poslední komentáře

MySQL group by trik
mrsa | 20. března 2014
Vodník
cbvcxy | 22. února 2014
Rozdělení velkých tříd ve Scale
JeLiTo | 11. ledna 2014
Božena Němcová - V zámku a podzámčí
Anonym | 27. prosince 2013
Sedm let post-rocku
Woodbin | 9. prosince 2013

největší kecalové

Anonym Anonym
JeLito JeLito
Ondřej Levek Ondřej Levek
mrsa mrsa
Okurka369 Okurka369
cbvcxy cbvcxy

K47i © 2002 - 2014 K. aka Kaja47