přihlásit se
k47.cz
se skytými titulkami

Rasismus, xenofobie a náboženství

autor: kaja47 - © - publikováno: 24. prosince 2009 17:57 - sekce obsah » dojmy & názory #2089
článek je součástí sbírky Atesistické tažení ««
předchozí: Corporal Cortex - The end (22. prosince 2009) - následující: Avatar v deseti slovech, seriály, dopisy čtenářů a další drobnosti (31. prosince 2009)
Tento článek obsahuje zhruba 500 slov a jeho přečtení Vám zabere 2 až 5 minut
Rasismus, xenofobie a náboženství

Nedávno jsem si otevřeně přiznal, že jsem rasista a xenofob. Jsem, stejně jako mnoho dalších lidí, kteří si to nepřiznávají. Já to říkám veřejně a nestydím se za to.

O co jde? O muslimy a vyznavače dalších cizích náboženství a agresivní formu jakou se prezentují. Přišli sem a požadují víc, chtějí víc práv, víc možností, víc všeho. Neustále něco požadují, chtějí tady svojí kulturu, ale když se jich dotkneme, chovají se agresivně. Až příště budou chtít víc, řekněte ne. Zakažte symboly jejich náboženství, zakažte minarety, mešity, burky, půlměsíce. Oni jsou parazitickou formou života, cizopasníky. Řekněte jim už sakra ne, řekněte to nahlas, hrdě a beze strachu. Tohle není vaše země, vy jste odpad, primitivní paraziti, kteří vysávají západní civilizaci, jste mor, choroba, kterou je potřeba léčit. Jsou jenom dva důvody, proč se s muslimskými zeměmi někdo vůbec baví: mají ropu a jsou to zkurvený agresivní hovada. Pomluvte jim jejich víru a hned jsou všichni v ulicích a chtějí smrt západu. Primitivové. Vadí jim nějaké komiksy, vadí jim papežova slova, moderní svět je rozzuří, ale zacházení se ženami, sekání hlav zajatcům, sebevražedné bombové atentáty a glorifikace zabíjení ve jménu jejich víry je pro ně celkem fajn. Považujete tohle za projev civilizované společnosti? Ne. Jsou to šváby, kteří myšlením uvízli někde ve středověku. Viděli jste příslušníky jiného náboženství nebo názorových skupin pochodovat s transparenty, které požadovaly smrt a sekání hlav? Krajní křesťané taky někdy protestují, ale jejich forma je mnohem méně agresivní. Tady se pozná, jak je kdo civilizovaný. Tady se pozná, kdo patří do Západního světa.

Nedivím se, že nastává rozmach krajně pravicových stran a hnutí, jejichž lídři mají koule říkat nahlas, co si většina lidí stejně myslí. Oni vědí, že se musíme bránit stejně tvrdě, jako oni útočí. Odmítněte je, bojujte proti nim, nebojte se jich.

**

Svět je nemocný, společnost je nemocná. Žijeme na počátku jednadvacátého století, ale přesto se lidé dávají na víru, vyznávají primitivní středověké rituály a vzdorují racionálním faktům. Obracejí se na boha a celý byrokratický systém postavený na premise, že bůh existuje, jenom proto, že svět je pro ně příliš složitý a oni chtějí jednoduché odpovědi. A takové (i když nesmyslné) odpovědi dává jedině náboženství. Nemohou věřit vědě, protože ta je zklamala, respektive je zklamaly odpovědi, které dává. Chtějí jednoduché pravdy.

Teprve nedávno jsme pochopil, co vede ty poblázněné náboženské šváby k jejich chování. Oni se bojí. Vnímají boha a systém vystavěný kolem něj jako jediné morální hodnoty společnosti, které nás – bestie s lidskou tváří – drží na uzdě. Mají utkvělou představu, že když odstraníme náboženství, ztratí se všechny tyto hodnoty, které jsou v jejich bizarním vidění světa jediné existující hodnoty, a společnost se zhroutí. Oni se bojí, že civilizace selže jako celek. Ptají se, co dosadíme na místo boha, když víru v něj odmítneme, ale nedokážou si představit možnost nedosazovat na jeho místo nikoho nebo nic. Společnost bude fungovat spokojeně dál, nezatěžována nesmyslnými restrikcemi náboženství.

Věřit v jakéhokoli boha je stejná pitomost, jako mít imaginárního kamaráda.

--

Další materiál k přemýšlení: Good Reasons for ‚Believing‘ in God – Dan Dennett.

Budu velice rád, když se vyjádříte v komentářích.

Obsah seriálu Atesistické tažení


může vás taká zajímat:

komentáře RSS

12 komentářů a můžete napsat další
Otaku Woodbin
24. prosince 2009 18:56 #725
Otaku Woodbin píše…

Právě jsem dočetl článek, který dopsal první rasista se kterým souhlasím… Mimochodem pěkné svátky…

kaja47
24. prosince 2009 21:18 #726
kaja47 píše…

[725] Děkuji. Nápodobně.

kaja47
25. prosince 2009 1:32 #727
kaja47 píše…

Zajímavé video k tématu: http://fora.tv/…Western_Myth

Michal
27. prosince 2009 1:28 #728
Michal píše…

Sice bych nepoužíval tak ostrý slova, ale souhlasím s tebou. Vyhovovalo by mi postavit zed mezi západnim svetem a muslimskym. A at si zijou dobre po svym a my po nasem. Prijde mi ze se pomalu blíží válka. Co si myslíš ty? Takovej militarista: Kdo vyhraje? Evropa nebo Muslimové?

kaja47
27. prosince 2009 14:24 #729
kaja47 píše…

[728] Já jsem tak militantní, že doufám, že žádná válka nebude.

Nejdem odborník na geopolitivkou situacu, ale nějak mě nenapadá kdo by měl s kým válčit. Na jedné straně je zde vojenský superblok NATO (Evropa + USA), který nevypadá, že by se měl rozpadnout a rozbít zevnitř. Čína vyrábí spotřební zboží pro zbytek světa a taky zbytku světa půjčuje peníze. Severní Korea se kamarádí s Čínou, ale kdyby si troufla použít jadernou zbraň mám dojem, že protiútok by fyzicky anihiloval veškeré její území. Irán nám dodává ropu a dokonce obchoduje ji i za eura. Bohaté muslimské země nám dodávají ropu a kdyby si najednou postavili hlavu a řekli, že nic nebudou dodávat, do dalšího dne tam mají sto tisíc amerických vojáků. Celá afrika se právě teď byví tím, že se vyvražďuje navzájem. Jediné země, které by mohli teď rozpoutat válku jsou ty relativně chudé ovládané radikálním islámem, ale jakou škodu by mohli napáchat? Byla by to silně nekonvenční válka.

Mimochodem, muslimské právo Šaría vyžaduje neustálý džihád proti všem nemuslimským zemím. A jenom šílenci by tohle dodržovali.

Silný slova jsem používal záměrně. protože aby se něco stalo, lidi se nejdřív musejí pekelně naštvat.

Helbion
28. prosince 2009 1:18 #730
Helbion píše…

atom na ně na !

Lucie
26. ledna 2010 20:14 #746
Lucie píše…

Jsem na tvých (dovolím si tykat, protože jsme asi podobná věková kategorie) stránkách poprvé. Ráda bych se podělila o svou zkušenost s muslimy. Za prvé nechápu proč házíš všechny muslimy a muslimské země do jednoho pytle. Mezi Íránem a Malajsií je třeba veliký rozdíl. Žila jsem více jak půlku svého života (tj. asi 12 let) v zahraničí a nepotkala jsem milejší lidi než jsou muslimové. Znám lidi z Íránu, Saudské Arábie, Somálie, Malajsie (dokonce nejlepší kamarádka) a můj ex-přítel je z Pákistánu (nyní přijal anglické občanství). Většina z nich, co se odstěhovalo/uteklo z domova neseká lidem hlavy a nehlásá Džihád. Jsou to normální Evropani, pijí, kouří, chodí do klubů a mnozí mají sex před manželstvím. Jsou samozřejmě vyjímky, takže se nedá generalizovat (jako to děláš ty). Je faktem, že islám je nejrychleji rostoucím náboženstvím na západě (a to není díky přistěhovalcům, ale sami občané konvertují). Samozřejmě s tolika muslimskými přáteli přišla i řeč na náboženství, které vždy prezentovali jako mírumilovné. Ramadán je pro mnohé velice duchovní záležitostí a má na ně velice pozitivní účinku, v tom smyslu že se cití fyzicky lépe, ale i psychicky (především učí skromnosti a to západní konzumní společnosti nerady slyší). Čím více se o Islámu dozvídám tím mi více a více připadá jako velice mírumilovné náboženství, a to že někteří vytrhávají věty Koránu z kontextu s tím se musíme smířit, budou to dělat vždy. Je také dobré si uvědomit jak média ovlivňují názory lidí. Když spáchá trestný čin bílý křesťan, o náboženství nepadá ani slovo, ale když se jedná o muslima hned tam vrazí i fakt, že je vyznavačem islámu. Problém s posledním prorokem Mohamedem je ten, že Evropani nechápou jak moc pro muslimy znamená. Údajně k němu promluvil přímo Bůh, tedy Alláh, přes archanděla Gabriela a negramotný Mohamed najednou recitoval úžasné verše z kterých vzešel Korán. Myslím, že respektovat víru ostatních je v dnešní době nutností a poprosím tě, abys neházel všechny muslimské státy do jednoho pytle a nepletl si tradice regionů s náboženstvím, které média tak efektivně slučují. Jedná se o velice komplikovanou záležitost a všude se najdou pokrytci (i šejkové pijí, kouří a berou drogy), kteří zneužívají islám ve svůj prospěch, ale jsou ti, kteří ho využívají k vlastnímu vývoji. Ještě dodám, že se máme od těchto asijských kultur co učit v tom smyslu jak rodiny drží pohromadě a vzájemně se podporují a respektují.

Přeji pěkný zbytek dne a trošku více samostatného myšlení namísto vsakování mediálních nesmyslů. Lucie.

Hrdý Čech
2. února 2010 17:43 #754
Hrdý Čech píše…

Zajímavá diskuze reaguji na Lucii Lucie myslím jsi že vidíš jen pozlátko.Já korán četl ale nejde ani tak o to co se zdá více mírumilovné a co méně.Spíše co kam patří a nepatří.Čechy jsou křestanskou zemí s dlouhou hiistorií a islám nás vždycky ohrožoval.Já třeba jsme hrdý na naše křižáky......­........Fakt je ten že židé co vládnou světu chtějí rozptýlit naše národy např Obama co je napůl žid chce turecko do EU.Multikultura míchání ras ,kultur a národů není dobré.Všimněme si jak moc se potlačuje náš nacionalismus­.Důležité je bránit naše hranice naší víru naší kulturu.V naci­onalismu je také hodně krásného co takhle se otevřít tomu stejně jako ses otevřela tem muslimům?

Hrdý Čech
2. února 2010 17:44 #755
Hrdý Čech píše…

Jo a s článkem samozdřejmě souhlasím.

kaja47
2. února 2010 22:09 #757
kaja47 píše…

[746] Hned na začátku jsem přiznal, že jsem xenofobní rasista, aby bylo jasno. Ale ke všemu, co řeknu, implicitně dávám pokryteckou doložku, že si za tím budu stát, dokud to bude pro mě dávat smysl. Když mě někdo přesvědčí, tak proč ne. Ale to je skoro nemožné. Postavil jsem se k problému jako Richard Dawkins, jako militantní atheista a ideálem je kompletně se zbavit všech náboženství. Náboženství vzniklo v primitivních dobách jako pomocná konstrukce, která nám umožnila si vysvětlit chování světa kterému jsme nerozuměli. Teď už mu rozumíme, ale tahle prastará konstrukce tady pořád stojí.

Aby bylo jasno: do jednoho pytle házím nejen muslimy, ale i křesťany, židy, hinduisty, cikány, teplouše, kriply i retardy. Všechny. Ale je mi to jedno, nezáleží mi na tom. Když se budu bavit s nějakým člověkem, budu k němu přistupovat bez předsudků, jako k člověku, protože to není nějaká imaginární skupina, ale jednotlivec, který stojí přede mnou. A když se mě nebude snažit zkonvertovat, nebude mi nadávat do nevěřících psů nebo něco podobně nesmyslného, pak to může být dobře strávený čas.

Proč generalizuji celé muslimstvo (kromě toho, že vyznávají zbytečné náboženství) je pyramidová hierarchie, kdy jsou davy těchto umírněných existencí a na jejich ramenech stojí agresivnější a fundamentálnější patro a na jejich ještě fundamentálnější a další a další. Existence tohoto davu, umožňuje existenci vyšších pater pyramidy. Tak to prostě je. Potom, by akce těch magorů nahoře nebyly ospravedlnitelné. Když by byla oslabena populace průměrných věřících, pak by se celá pyramida zhroutila.

Jaký smysl dává Ramadán? Jeden měsíc, kdy od rána do večera nejím, ale jen, co se setmí, nažeru se k prasknutí. Kde je logika? Dává to smysl? Jo počkat, to je jenom prověrka, zkouška, jestli lidi opravdu věří téhle hromadné deziluzi, dělají to všichni a tak se vzájemně posiluje víra. (Mmch: skromnost je cesta zpátky. Blahobyt naší společnosti je postaven na konzumaci. Víc konzumovat, víc vyrábět. To je cesta pokroku. To se nezmění. S tím jak roste naše životní úroveň roste spotřeba energie.)

Když je řeč o koránu, pak jistě obsahuje pár hezkých vět, ale taky neuvěřitelné množství špíny. Když jednu strašlivou větu vytrhnu z kontextu, neznamená, že ta věta neexistuje. Je tam pořád. Na druhou stranu, vybrat z bible, koránu nebo podobné knihy jenom ty pěkné věci a ty prezentovat, jak se to obvykle děje, je také vytrhávání vět z kontextu. Nemůžu si vybírat, když mluvím o celé víře. Je to svatá kniha daného náboženství a platí celá. BTW: Četla jsi korán? Taky celkem důležitá otázka.

Kdyby dneska někdo řekl, že k němu promluvil bůh přes nějakého archanděla, nebo že k němu promluvil hořící keř (viz bible), prohlásí ho za blázna.

Myslím, že respektovat víru ostatních je v dnešní době nutností Proč je to nutností? Proč máme respektovat kdejaké pomýlené názory a přiznávat jim tak stejnou váhu jako jiným názorům. To je ta postmoderní degenerace západní kultury, kdy platí obecný názor, že každá pravda je stejně pravdivá. Ale to je očividná blbost. Kdo a hlavně jak využívá islám k vlastnímu rozvoji? Co konkrétně se od nich máme učit? Rodinná soudržnost? A je to způsobeno vírou nebo regionální tradicí? K mírumilovnosti viz toto video, slova mmuslimské ženy – oběti.

Islám je tam, kde se nacházelo křesťanství před staletími. Víra je propojena se státní mocí. My se toho už dávno zbavili a já rozhodně nechci, aby se něco z toho vracelo.

Mimochodem: kde se nedávno vypalovaly kostely? Nigérie? Proč se to stalo? Dávalo to nějaký smysl? Řeknu to stručně: Všechna náboženství jsou dnes zcela nepotřebná a navíc nebezpečná.

++

Ale ani ve tvém sáhodlouhém komentáři nebyla nejmenší zmínka a pochopení toho, o co mi skutečně jde. Chtěl jsem vyprovokovat, abysme zaujali nějaké stanovisko. abysme s sebou nenechávali vyjebávat, abysme se nebáli projevit vlastní názor, byť není v duchu současné politické korektnosti. Abysme řekli: tohle je naše země a platí tu naše pravidla. Apeloval jsem, abysme se nebáli aktivně hájit civilizaci, nejenom nečinně přihlíželi, jak se celá rozpadá. Plus závěr o mechanice víry a hlavním motivu, který žene věřící k jejímu hájení navzdory všemu.

Ale o tom v komentáři nebyla ani zmínka. Hned, co vidíš slovo islám nebo muslim, ti v hlavě naskočí humanistická jiskra nutného respektu kultur a čteš, co číst chceš. Smutné. (Podepisovat se nemusíš, od toho je tu kolonka jméno)

Další pohyblivé obrázky k tématu: http://www.youtube.com/view_play_list?….

[754] Pravda, hrdý čechu, když otevřenost, tak proč ne otevřenost všem ideám?

Martin
5. února 2010 16:34 #762
Martin píše…

Kaja47: S nečím s tebou souhlasím autore a s něčím ne.sice je pravda že Islám je nebezpečný ,JUdajismus se také rozmáhá celkem nechutně ovšem mýlíš se že to toho pytle házíš i křestany.Já Křestan jsem ortodoxní katolík a můžu tě ujistit že naši křestanský křižáci bránili bílou evropu.Kdyby naši předci neměli víru v Papeže,v Boha v Ježíše tak by jsme se cizorodým prvkům nikdy neubránili.Křes­tanství má naštěstí historii a tradici v Čechách v naší VLASTI.Když se podíváš na památná místa českého Národa Vyšehrad,Pražský Hrad,Říp tak všude se setkáváš s křestanskými symboly.Pokud udržíme víru tak se ubráníme cizorodým prvkům.Proč myslíš že Islám,jude a další jsou tak úspěšný? Protože mají svojí víru své cíle a bojují za ně stojí si za něčím. Mnoho vlastenců bojovníků proti multikultuře,ho­mosexualitě no dobře i tem cikánům má víru.Skus dát šanci křestanství když už máš nekteré názory stejné jako já.

PHATE
6. června 2010 13:37 #834
PHATE píše…

Osobně bych řekl, že Tvůj článek se skládá z neucelených výkřiků a tak trochu reflektuje černobílé vnímání světa. Ale no dobře, obecně asi vím jak to myslíš a hodně obecně se Ti dá dat zapravdu.

Xenofobií netrpím, ale vyznávám názor netolerovat intoleranci jak to dělají evropští politikové. Pokud k nám někdo přijde, ano, proč ne. Migrace je dobrá věc, ale kdokoli sem přijde, musí přijmout naše pravidla, naše zákony a naši kulturu – alespoň do té míry, aby neškodil ostatním. Je mi upřímně jedno jestli se doma bude bude modlit k Alláhovi, vínu a sušenkám nebo ke krávě. Pokud nechce, abych dělal totéž, jakkoli nenarušoval svým normálním chování „jeho víru“.

Jsem pro sekularizaci a jak píši ve článku Bůh je past , náboženství a slepá víra v něco co není, je prostě podvod. Největší, který kdy byl na lidstvu spáchán. S lidmi, kteří jsou pod vlivem víry je zapotřebí jednat dle jejich vlastních hodnot. Zde bych rád připomněl Gen. Pershinga, který namáčel kulky do prasečí krve a najednou se nikomu nechtělo umírat za Alláha a 72 pannen.

Znám několik lidí různé rasy a nemám proti nim absolutně nic. Pracují, jsou kultivovaní a přívětiví. Ne. Nejsem rasista. Necítím zášť či nenávist vůči někomu jiné rasy jen pro barvu kůže. Snažím se nazývat věci správným jménem, což je jediná možná cesta k řešení problémů. Je mi jedno jestli je nepracující bílej, černej, žlutej nebo rudej. Je mi to ukradený, je to prostě nepracující.

Proto Vás prosím, zůstaňte v názvech akademicky korektní. Logické klamy (jako unáhlené zobecnění apod.) vedou ke zbytečným rozporům a posilují nepřátelské tenze, které z racionálního hlediska nejsou opodstatněné.

PHATE

Komentář bude formátován pomocí Texy! syntaxe.
Např: **tučný text**, *kurzíva*, "text odkazu":adresa.
Na ostatní komentáře můžete odkazovat pomocí [čísla komentáře].

Napište komentář!

 

o autorovi:

Kaja47 Jmenuji se K., v síti také známý jako kaja47 - tak trochu spisovatel, trochu programátor, trochu webař, ateista, milovník divné hudby atd atd.
mail:
jabber: kaja47@jabbim.cz
homepage: k47.cz
twitter: kaja47

výhružky

Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí článků nebo jejich částí, je bez předchozího písemného svolení autora zakázáno.

další projekty

wyhledawacz fel.log stalkr vtipy.k47.cz k47.shop Zkracovač adres stripbot

živě z twitteru

ಠ_ಠ ... ಠ_ಠ ... ಠ_ಠ ... ಠ_ಠ ... ಠ_ಠ ... ಠ_ಠ ... ಠ_ಠ
Proč mi nikdo neřekl, že Pozvakowski znějí tak zatraceně epicky http://www.youtube.com/watch?v=zY1PtK-x7rw
RT @imatrix Námořnictvo Spojených státu amerických zkouší laserové střílny http://is.gd/dQN6L
@kneza Takže teď už víš, kdo skoupil všechno evropské kakao. :)
Johnny Lee: Wii Remote hacks http://u.k47.cz/9j #TED

K. K. na Twitteru
Cenzuruje váš poskytovatel připojení?

poslední články

Our Ceasing Voice - Passenger Killed in Hit and Run
hudební článek | 27. července 2010
Blogerská řetěžovka #7linkscz
interní článek | 26. července 2010
Příliš mnoho informací
| 16. července 2010
669.318
| 19. června 2010
669.317
| 19. června 2010
Dissapeared
grafika | 16. června 2010
get_calling_class() pro PHP 5.2
programování | 13. června 2010
Čtyři zajímavé TED-talky
| 4. června 2010

poslední komentáře

Příliš mnoho informací
kaja47 | 21. července 2010
Příliš mnoho informací
Klíště | 21. července 2010
Příliš mnoho informací
kaja47 | 20. července 2010
Příliš mnoho informací
Klíště | 16. července 2010
Primer - fascince filmem
Tombuben | 29. června 2010
Primer - fascince filmem
kaja47 | 29. června 2010
Primer - fascince filmem
Tombuben | 28. června 2010

největší kecalové

helbion helbion
Radar Radar

K47i © 2002 - 2010 K. aka Kaja47